World E-Commerce Forum (WORLDEF) aktifliğinin 10’uncusu İstanbul Fuar Merkezi’nde başladı. E-ticaret alanında çok sayıda firmanın katıldığı aktiflik 10 Haziran’a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak.
Uluslararası dijital lojistik platformu Navlungo’nun Kurucu Ortağı Alp Çiçekdağı, aktiflik kapsamında e-ihracata ait yapılan oturumda konuştu.
Çiçekdağı, aktiflikte AA muhabirine yaptığı açıklamada, e-ticaretin ve yüklü olarak e-ihracatın lojistiğini gerçekleştirdiklerini belirterek, bunu hem küçük e-ticaret satıcıları, perakende firmaları hem de üretici KOBİ’ler için hayata geçirdiklerini söyledi.
Bu satıcıların satacakları eserlerin kategorisine ve maksat pazarlarına odaklandığını aktaran Çiçekdağı, “Geriye kalan her şeyi satışlarına entegre bir teknolojiyle ve operasyon yapısıyla yönetebiliyoruz. Bu noktada e-ticaret lojistiğinin önde gelen yapılarından biri haline geldik.” diye konuştu.
“Dünyadaki e-ihracat hacmi yaklaşık 720 milyar dolar civarında”
Çiçekdağı, e-ticarette dünyada yaklaşık 5,5 trilyon dolarlık bir hacim olduğunu hatırlatarak, şunları kaydetti:
“E-ticaretteki bu hacmin yaklaşık yüzde 20’si e-ihracata kaymaya başladı. Firmalar artık yalnızca kendi ülkelerinde ve pazarlarında değil öbür ülkelerdekilere ulaşmaya başladı. Bu da onlara çok önemli bir döviz getirisi sağlıyor. Türkiye de artık bu yolda ilerlemeye başladı. Dünyadaki e-ihracat hacmi yaklaşık 720 milyar dolar civarında. Biz ise ülke olarak 1,5 milyar dolar civarındayız. Türkiye olarak büyük bir ekonomiyiz ve gidecek çok yolumuz var.
E-ihracatı firmalarımız için çok kolaylaştırdık. 3 yıllık bir startup pozisyonundayız lakin geçen yıl Türkiye’deki satıcılarımızın 600 binden fazla e-ihracat gönderisini yurt dışındaki alıcılara ulaştırdık. Gönderi hacimlerine bakıldığında geçen yıl Türkiye’deki yaklaşık 600 milyon dolarlık bir çevrim içi ihracat bizim üzerimizden geçti. Türkiye’deki e-ticaretçilerin yaptığı yurt dışı hacminin yaklaşık yüzde 25’ini yalnızca biz taşıdık. Çok süratli büyüyoruz ve hacmimizi de büyütüyoruz.”
En küçükten en büyüğe tüm firmalara hizmet verebildiklerini anlatan Çiçekdağı, “Türk firmalarımızın satış yaptığı en büyük pazarlar ABD, Almanya, İngiltere, Hollanda, Polonya ve Birleşik Arap Emirlikleri. Bu ülkelerin hepsinde gönderilerimiz var ve birebir vakitte da kendi işlettiğimiz depolarımız mevcut. Dünya çapında 7 futbol alanı büyüklüğünde depo hacmine ulaştık.” dedi.
“Tekstil, ayakkabı, mesken dekorasyon gereçleri ön planda”
Çiçekdağı, Türkiye’nin çok büyük bir üretim üssü olduğuna dikkati çekerek, bunu fark eden birçok yabancı e-ticaret firmasının tedarikini Türkiye’den yaptığını söyledi.
Bu yabancı firmaların eserlerini Türk firmalardan alıp kendi depolarına getirip buradan da yurt dışına gönderimlerini yaptıklarını anlatan Çiçekdağı, kelamlarını şöyle tamamladı:
“Gönderi yaptığımız eserler ortasında dokuma, ayakkabı, konut dekorasyon materyalleri ön planda. Bunlar, Türkiye olarak kaliteli eserleri yeterli fiyatlara ürettiğimiz eser kategorileri. Kuru besin üzere gönderileri de yapmaya başladık. Türkiye’deki KOBİ’lerin yalnızca yüzde 25’i e-ticaret yapıyor. Bunların da yüzde 4’ü yurt dışına e-ihracat yapmaya başladılar. Daha açılacak çok alanımız var.
Biz de buna imkan veren en değerli oyuncu olarak bedelimizi süratle artırıyoruz. Navlungo olarak gönderi hizmetlerimizin ulaştığı seviyeyi göstermek ismine dünyanın en itibarlı lojistik ağı olan WCAworld’e pandemiden bu yana Türkiye’den üye olarak kabul edilen tek firma olduk. 3 sene içerisinde 500 milyon dolarlık bir şirket olacağız. Devamındaki 5 senede de Türkiye lojistik tarafında bir unicorn çıkaracak.”